Άλλη μία μελέτη καταδεικνύει ότι το κλείσιμο του «παράνομου» Megaupload τον περασμένο Ιανουάριο έβλαψε τις εισπράξεις των ταινιών για την βιομηχανία θεάματος. Σύμφωνα με τους ερευνητές, ο λόγος που οι εισπράξεις σε εισιτήρια έπεσαν μετά το κλείσιμο του file sharing service, ήταν γιατί πολλές ταινίες έχασαν την «διάδοση από στόμα σε στόμα».
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από τη Σχολή Διοίκησης του Μονάχου και την Επιχειρηματική σχολή της Κοπεγχάγης και δημοσιεύτηκε με τίτλο «Πειρατεία και Έσοδα ταινιών: Τα στοιχεία από το Megaupload». Αναλύει εβδομαδιαία στοιχεία από 1344 ταινίες σε 49 χώρες, μέσα σε μία περίοδο 5 χρόνων και εκτιμά την επίδραση του κλεισίματος του Megaupload στον αριθμό εισιτηρίων που εκδόθηκαν στους κινηματογράφους.
Οι ερευνητές θεωρούν ότι κάποιες ταινίες ουσιαστικά επωφελούνται από την πειρατεία εξαιτίας της διάδοσης από στόμα σε στόμα και τα ευρήματα της μελέτης σε αρκετές περιπτώσεις επιβεβαιώνουν αυτή τη θεώρηση.
Συγκρίνοντας τις εισπράξεις από εισιτήρια πριν και μετά το κλείσιμο το Megaupload, φαίνεται πως μετά το κλείσιμο, οι εισπράξεις γενικά, φαίνεται να μειώθηκαν. Τα αποτελέσματα από το κλείσιμο της file sharing υπηρεσίας είναι μικρά αλλά σταθερά ανάμεσα σε διάφορες χώρες καθώς η μελέτη εξέτασε και άλλους παράγοντες που καθορίζουν την εκτίμηση, όπως ο πληθωρισμός, η διείσδυση του internet και η δημοφιλία του Megaupload σε κάθε χώρα.
Στα συμπεράσματα των ερευνητών καταδεικνύονται δύο ενδιαφέροντα: Πρώτον ότι η πειρατεία μπορεί να δράσει υποστηρικτικά ως προώθηση κάποιων ταινιών. Όσοι κατεβάζουν πειρατικά ταινίες, μιλούν γι αυτές στους φίλους τους, φίλους οι οποίοι πληρώνουν για να δουν μία ταινία.
Δεύτερον ότι λίγη είναι η επιρροή της πειρατείας στα λεγόμενα «blockbuster». H έρευνα κατέδειξε ότι για ταινίες που προβάλλονται σε περισσότερες από 500 αίθουσες ταυτόχρονα παγκοσμίως, ίσως και να κέρδισαν ελαφρώς από το κλείσιμο του Megaupload, πράγμα που αποδεικνύει ότι για τις ταινίες αυτές, η διάδοση από στόμα σε στόμα, έχει λίγη σημασία.
Οι παραγωγές που «υπέφεραν» λοιπόν από το κλείσιμο του δημοφιλούς file sharing service, είναι οι λιγότερο προβεβλημένες, εκείνες με το μικρότερο προϋπολογισμό για διαφήμιση ή οι εναλλακτικές παραγωγές.
Σίγουρα θα χρειαστούν κι άλλες έρευνες προκειμένου να αποδειχτεί (στατιστικά) ο ρόλος της πειρατείας και σίγουρα η βιομηχανία θεάματος θα συνεχίσει να την πολεμά, με το ίδιο πείσμα που οι «πειρατές» την εξασκούν και την χρησιμοποιούν. Έτσι, δεν πιστεύουμε πως στο καινούριο ξεκίνημα του Kim Dotcom η βιομηχανία θεάματος θα στείλει κάποια γλάστρα για να ευχηθεί… «καλές δουλειές».
Πηγή: http://greektech-news.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment