Επτά χρόνια από τη δημιουργία του twitter, o αριθμός των χρηστών του στην Ελλάδα φαίνεται πως είναι περί τις 280.000. Το δίκτυο ευνοεί την αυτό-οργάνωση κοινοτήτων ενώ -έστω με σχετική καθυστέρηση- ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις αποκτούν τη δική τους παρουσία εκεί, με στόχο κυρίως την εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Αυτά ήταν ορισμένα από τα κύρια σημεία της εκδήλωσης The #TweetLight Zone που πραγματοποιήθηκε στο ασφυκτικά γεμάτο Free Thinking Zone.
Η Μπέττυ Τσακαρέστου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Επικεφαλής του Εργαστηρίου Διαφήμισης & Δημοσίων Σχέσεων του Τμήματος Επικοινωνίας Μέσων & Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, έκανε αναφορά στη συν-δημιουργία της αλλαγής και στη συζήτηση που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη διεθνώς για τους "peer progressives", τη δύναμη των networked peers και του grassroot ακτιβισμού.
Ο Γιάννης Θεοχάρης, Πολιτικός Επιστήμονας, διδάκτορας Internet and Politics στο Πανεπιστήμιο του Mannheim, παρουσίασε σε μια βίντεο-παρέμβαση τα ευρήματα της έρευνας της ομάδας του για την οργάνωση κο� �νωνικών δράσεων με τη βοήθεια του twitter, όπως #OccupyWallStreet και #Indignados.
Η Μαρία Μουζακίτη της Communication EFFECT παρουσίασε ευρήματα της μεταπτυχιακής της έρευνας στο Πάντειο, για το προφίλ των χρηστών, τη χρήση, τη δημιουργία κοινοτήτων κι έκανε αναδρομή σε εγχώριες κινητοποιήσεις πολιτών στο twitter.
Παρών στην εκδήλωση ήταν ο Χάρης Θεοχάρης, Γενικός Γραμματέας Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, ο οποίος συζήτησε με το κοινό και, μεταξύ άλλων, εξήγησε πως δε διστάζει να χρησιμοποιεί τον προσωπικό λογαριασμό του στο twitter για να παρέχει άμεση πληροφόρηση στους πολίτες.
Η Αρετή Γεωργιλή, ιδρύτρια του βιβλιοπωλείου και χώρου εκδηλώσεων Free Thinking Zone ανέλυσε το πόσο βοήθησε το Twitter στην ίδρυση ενός εναλλακτικού χώρου σε μια περίοδο που προελαύνουν τα μεγάλα βιβλιοπωλεία/πολυκαταστήματα.
Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης το λόγο πήρε η αγορά επικοινωνίας και τα brands. Η Μαρία Χατζόγλου της Tribal DDB αναφέρθηκε στην ενδιαφέρουσα εμπειρία που απέκτησε συνεργαζόμενη με την ΙΚΕΑ. Ο Γιώργος Γαβριήλ της WinBank (Τράπεζα Πειραιώς), περιέγραψε με παραστατικό τρόπο τη δυναμική διαδικασία ενημέρωσης των πελατών μιας τράπεζας. Ο Γιώργος Βαρέλογλου της MindWorks, αναφέρθηκε στις ευκαιρίες, τις προκλήσεις και τη δυναμική ενός κοινωνικού δικτύου που έχει αρκετά λιγότερους χρήστες απ' ότι το πολύ ισχυρό Facebook.
Ο Τάσος Παγκάκης της Ericsson, τόνισ ε τις ευκαιρίες που δίνει το twitter για διάλογο γύρω από θέματα που ενδιαφέρουν τη κοινωνία και πώς υστερεί αυτό λόγω της περιρρέουσας ατμόσφαιρας των τελευταίων μηνών.
Ο Στάθης Χαϊκάλης της Communication Effect αναφέρθηκε στο ότι παρότι τα περισσότερα brands σε πρώτη φάση αντιδρούν στην ανάγκη παρουσίας τους στο Twitter, η κατάσταση επιτρέπει αισιοδοξία, όχι για τη προοπτική του ενός κοινωνικού δικτύου έναντι του άλλου, αλλά για την ωρίμανση της αγοράς και τη συμμετοχή της κοινωνίας.
Την εκδήλωση συντόνισε ο συγγραφέας Θοδωρής Γεωργακόπουλος.
Πηγή: http://pcnea.blogspot.com/
No comments:
Post a Comment